טיפולי המים מתקיימים בבריכה פרטית דקות נסיעה ממרכז תל אביב

טיפולי המים מתקיימים בבריכה פרטית דקות נסיעה ממרכז תל אביב

וואטסו ווטרדאנס וחוכמת המים

טיפול במים

על טכניקות וגישות בעולם הטיפול במים

לפני 15 שנים כששבתי ארצה, איש לא שמע עדיין על וואטסו או על ווטרדאנס. עולם טיפול במים לא היה מוכר. מצאתי את עצמי חוזרת ומסבירה לאנשים מה אני עושה, ומשתפת אודות כוחם המרפא של המים לגוף ולנפש.

מים רבים זרמו בבריכה מאז , טיפולי המים החוויתיים הפכו מקובלים יותר ויותר, והשפעתם המבורכת היא כבר עובדה שאין עליה עוררין. גם השמות הפכו שגורים: אם פעם אף אחד לא ידע מה זה וואטסו, היום אנשים מכנים שיטות מגוונות בשם הגנרי וואטסו.

אמנם כל הטכניקות נעזרות בחכמת המים ומתקיימות בברכות המחוממות לטמפרטורת הגוף, אך יש הבדלים ביניהן. אז כדי לעשות קצת סדר בעולם המים:

  • וואטסו – שיאצו במים, צירוף המילים ווטר+שיאצו, הגיע אלינו מקליפורניה. וואטסו היא הראשונה שנולדה מבין הטכניקות המודרניות לטיפול במים. זו טכניקה שפותחה במהלך שנות ה 70 עי הרולד דאל, מורה אמריקאי לשיאצו שהקדיש את חייו לוואטסו והלך לעולמו השנה. בשנות ה 70 הוא נהג לבלות זמן רב במעיינות חמים, בעת ששהה במים, ניסה לתרגל מתיחות ונקודות לחיצה שהכיר מעולם השיאצו, וגילה כי השילוב בין השניים מוביל לחוויה עמוקה ומשחררת. טיפול וואטסו מתקיים בציפה בלבד, מה שבעולם המקצועי מכונה טיפול "מעל המים".  השם "וואטסו” הוא היום השם המוכר ביותר בעולם ובכל יבשת יש היום מטפלי וואטסו ובריכות טיפוליות. וואטסו הפך לשם גנרי לכל טיפולי המים ממש כמו שפעם כל מסג היה "שוודי". הוואטסו מתאפיין בתנוחות עירסול הכוללות שיאצו ומתיחות, ומספק מענה למגוון רחב של בעיות.
  • ווטרדאנס – באותן השנים, סוף שנות ה 70, מפתח זוג בשוויץ טכניקה חלוצית לעבודה "מתחת למים" היא הווטרדאנס. עמאן שרודר היה מורה לאייקידו ובנזוגה של ארג'אנה בונשילר, פסיכותרפיסטית. כבני זוג חובבי מגע ותנועה הם נהגו לבלות בבריכות חמות כדרך להעמקת האמון והאינטימיות ביניהם. גילוי הווטרדאנס על ידם היה מקרי, ונולד מתוך משחק והתנסות בשהייה במים. על האף ענדו השניים אטמי אף הנפוצים מעולם הקייאקים, וכך בעודם רוקדים זה עם זה מעל ומתחת למים, גילו תגלית מרגשת: בעת שאדם מובל באופן פאסיבי לצלילה, מתרחשת חוויה עמוקה ותהליכים גופנים ופיזיים עמוקים מאפשרים לאדם כניסה אל מצב מדיטטיבי עמוק במיוחד.

    החידוש שהביא עימו הווטרדאנס, הוא הצלילה המדיטטיבית. מדובר בהליך עמוק וקשוב, הדורש מיומנות מיוחדת מצד המטפל, ומוכנות של המטופל.

    וואטסו ווטרדאנס אם כך, הם האבא והאמא של עולם הטיפול במים שנמצא בפריחה והתפתחות מתמדת.

    לאורך השנים, ניתנו אלפי טיפולים על ידי המורים בעולם ומתוך הניסיון והידע שנצבר נולדו טכניקות נוספות מתוך דגשים פילוסופים ופיזיים שונים, כשהמשותף לכולן הוא השימוש הרב מימדי בכוחות הריפוי של המים.

    • דולפין דאנס– טכניקה שפותחה בהוואי ע"י ליליה קנגמי, ומשלבת במים עבודת עיסוי רקמות עמוק תוך תנועה מעל ומתחת למים.
    • הילינג דאנס– פותחה בארה"ב בשנות ה 90 עי  אלכנדר גורגאוקופלוס – כוריאוגרף ומורה לווטרדאנס . מתאפיינת בשילוב תנועות גליות מתמשכות העוברות בכל הגוף בצורת האינסוף מעל ומתחת למים.
    • ג'אהרה– פותחה בברזיל על ידי מריו ג׳אהרה באמצע שנות ה 90 וזוכה לפופולריות גם בישראל. היא כוללת סדרת תנועות ולחיצות בעת ציפה פאסיבית וכלולים בה גם תרגילים אקטיבים לשיפור הבריאות. ג׳אהרה היא בעיקרה טכניקה העובדת מעל פני המים.
    • FLUID PRESENCE– גישה מעמיקה וחדשנית שפותחה בארה"ב עי שנטם לאנז, מורה ומטפלת ותיקה. הטיפול משלב שיחה ומגע בתוך המים, הגישה היא סומטית ומבוססת על הקשבה ונוכחות עמוקה המאפשרת לנו גילוי של הוויה אחרת. כאשר אנו יכולים להיות בנוכחות מלאה ועמוקה עם מה שנוכח ברגע הזה, אנו נכנסים בספונטניות אל מרחב ריפוי בו שחרור קורה מאליו. ההזמנה לנוכחות מאפשרת מפגש עמוק ברובד הגופני, הרגשי והרוחני. תשומת לב מיוחדת ניתנת לנשימות המטופל ולאינטגרציה בין חכמת המים שנחשפה בטיפול, לבין החיים ב״יבשה״. 
    • הידרותרפיה– מונח המתאר אף הוא תרפיה במים אך מדובר בענף שונה לחלוטין. הידרו שם דגש על שיקום גופני, נחשב טיפול אקטיבי (שכן המטופל אקטיבי ולוקח חלק בתרגילים השונים) להבדיל מהטכניקות המתוארות פה אשר מתארות טיפול הוליסטי פאסיבי במים.

    על הטיפולים שלי 

    למדתי וואטסו, ווטרדאנס ודולפין דאנס והגישה שהשפיעה עלי יותר מכל היא FLUID PRESENCE  . אני פוגשת אדם במים על כל רבדיו ומתייחסת לפן הגופני, הרגשי, הרוחני והאינטגרציה ביניהם.

    הטיפול איתי מתרחש מעל או מתחת למים, והמומחיות שלי היא להתאים את המסע במים לצרכי המטופל. אני נפעמת מהמימד הרגשי הזמין לנו בעת מסע מים ומגלה יום יום, דרך הקשבה וחיבור אל נשימת המטופל, את הדלת מופלאה לריפוי המצויה בכל אחד מאיתנו.

צרו איתי קשר

פזית פוקס: 8886182 052

מייל: fpfpazya@gmail.com